joi, 8 septembrie 2016

Parcul Yosemite

Dupa zile intregi de mers prin desertul si preeria din Nevada, peisajul californian s-a inverzit, au aparut boscheti, apoi copaci, apoi conifere, iazuri si lacuri si animale care pasteau domol. Eram in apropierea parcului Yosemite. Mi-a placut in mod deosebit ca americanii au rute ocolitoare prin care poti iesi de pe soseaua interstate si poti admira peisajele montane, scenic loop le numesc ei. Asa am descoperit lacul Convict, ascuns mic si modest intre munti si lacul Silver, desfasurat maiestuos la poalele lantului muntos Sierra Nevada. Cele doua lacuri sunt foarte diferite, dar fiecare mi-a placut si m-a facut sa raman un moment si sa ma umplu de liniste.
Oamenii cu care am stat de vorba la Silver Lake, pictori si pescari, mi-au reconfirmat ceea ce am aflat practic in fiecare zi de strabatut America: americanii sunt foarte relaxati, dezinvolti, comunicativi si prietenosi. Iti dau sfaturi si fac pentru tine gesturi fara a astepta nimic in schimb, te complimenteaza alegand din modul tau de a arata si de a fi un accent credibil, converseaza simplu si direct si iti dau un sentiment de incredere. Un pescar m-a vazut cu aparatul foto si mi-a spus ca in tufisuri se afla o caprioara cu puii ei. Am mers si am gasit 5!!! Alta data, stateam la coada sa platesc si un domn din fata mea mi-a recomandat sa cumpar un parfum, pentru ca este deosebit si ca este la oferta, dandu-mi voie sa testez parfumul pe care il cumpara el. Cand era cat pe ce sa ma cionesc de un individ, nu s-a suparat, dimpotriva, mi-a zambit si m-a intrebat daca ii acord un dans. In ultimele 15 zile am aflat ca am tricou frumos, ca am unghii faine, ca numele meu este deosebit, ca sunt o norocoasa ca fac acesta calatorie, ca am un aparat foto performant, ca nu stiu ce haina imi vine bine etc etc. Am invatat rapid ca inainte sa spui ceva sau sa ceri ceva este bine sa faci un compliment, sa zambesti cand vezi ca fata interlocutorului tau se lumineaza si apoi sa zici ce vrei: You have a lovely place here! Can I have a glass of red wine, please? Si, ca o paranteza la paranteza deja facuta, sa nu mai zica nimeni ca romanii sunt cei mai ospitalieri...americanii cred ca au redefinit conceptul de politete, atentie, bunavointa si ospitalitate.
 

Dar revenind la Parcul Yosemite.... dupa un mic ocol pe la lacuri am intrat in parc. Soseaua ne-a dus pana la capatul vaii Yosemite si inapoi, serpuid prin paduri si printre stanci. Exista chiar si statie peco in padure. Dincolo de faptul ca infrastructura este de nota 10 si de faptul ca oricine poate admira peisajele minunate - copii, batrani, persoane cu dizabilitati, in parc se pot face multiple activitati: drumetii, catarare, picnic, baie in rau. Nu am avut norocul sa vad rezervatia de seqoia (ca era in renovare:)) ), dar am gasit numeroase oaze de liniste, dincolo de vacarmul turistilor dezlantuiti (era Ziua Muncii) - ochiuri de apa, plaje si drumuri pe care nu calca picior de masina.
 
 
Am parasit parcul cu miros de cetina in nari si cu dorinta de a ma intoarce in muntii nostri, ca sa fac un traseu strasnic, prin locuri putin accesibile.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu