sâmbătă, 24 septembrie 2016

Ocolul Americii in 33 de zile

Acum mai bine de o luna am facut un plan pentru a face un tur prin sudul Americii de Nord. Planul era sa nu fie niciun plan, doar cateva puncte de reper: cateva orase mari si 2-3 atractii turistice semnificative.
Ce a insemnat de fapt acesta calatorie? Depasirea unor limite personale, a zonei de confort si a unor preconceptii, descoperierea unor locuri extraordinare si largirea ariei de cunoastere.
Am experimentat desertul, muntele, oceanul, izvoare si delte, metropole si orasele uitate de lume. M-a ars soarele la 49 de grade si m-au plouat ploi torentiale. M-am distrat copios, dar am trecut si prin situatii periculoase. Dar in fiecare zi am luat-o de la capat cu forte proaspete, gata de noi experiente. Serile, cu ultimele puteri, alegeam si prelucram fotografii si incercam sa fac un rezumat pe blog, pentru a pastra si a transmite cat mai mult din gustul calatoriei.

Daca ar fi sa fac un top al celor mai frumoase experiente sau al lucrurilor care m-au impresionat negativ, nu cred ca as putea. Pot spune ca foarte mult mi-a placut sa admir cerul. In America cerul este extraordinar, asa nori si asa lumina nu am mai prins demult. (Impresia asta vine poate si din faptul ca in America sunt intinderi mari de teren si exista o vizibilitate mult mai buna).
La fel de mult mi-a placut pur si simplu sa fiu turist, client, caci americanii stiu sa ofere servicii, sa te faca sa te simti special. Fie ca vorbim de servicii de cazare, masa sau ghidaj, toti sunt comunicativi si serviabili. (Cu siguranta ca acest lucru este influentat si de bacsisul care este solicitat de fiecare data si care ajunge si la 15-20%).
La extrema cealalta, nu am apreciat deloc cum se mananca in America: mancare superprocesata, mult zahar in orice (carnati, bacon), bauturi acidulate si dulci, totul la portii uriase. Cafeaua este slaba si berea are gust rau.

Daca ar fi sa enumar cifre, totul s-a rezumat la 33 de zile de expunere la nou si diversitate, la 10000km parcursi in lungi ore petrecute in masina, la 14 state vizitate - fiecare avand specificul lui, la12 hoteluri si moteluri la marginea soselei -  in care am lasat oboseala de peste zi, la 6 orase mari la care am apucat doar sa trag cu ochiul si pe care mi-as fi dorit sa le explorez mai mult, la 4 parcuri nationale care m-au facut sa imi dau seamna ce norocoasa sunt ca am avut ocazia sa le vad la 16 posturi pe blog si, nu in ultmul rand, 2 kilograme in plus fata de greutatea cu care am plecat....Dar a fost o calatorie mult mai importanta decat o serie de cifre, rezervari pe Booking sau topuri TripAdviser. A fost o provocare fizica si psihica, un exercitiu de disciplina si de acceptare a diferentelor culturale. Dincolo de toate a fost o bucurie si imi doresc sa revin.

Au ramas multe de explorat. Si in America, dar mai ales in mine insami!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu