vineri, 2 septembrie 2016

Ce se intampla in Vegas (nu) ramane in Vegas

Despre Las Vegas am, cum spune americanul, mixt feelings. Pe de o parte trebuie sa recunosc ca are farmecul lui, dar pe de alta parte, nu am vazut niciodata atata kitsch si grandomanie adunate intr-un singur loc.
Cand te indrepti spre strada principala, The Strip, orasul seamana cu Dubaiul, o serie de zgarie nori in mijlocul desertului, hoteluri-mall ce incearca sa recreeze diverse orase sau diverse medii mai mult mai putin reale.
 
Dupa ce am vizitat cateva dintre hoteluri, mi-am zis in gandul meu ca Las Vegasul poate fi considerat un fel de Disney Land pentru adulti. Fiecare hotel este diferit, reconstruind in interior un exterior: de la piramide la palate englezesti, de la canalele venetiene, la vase de pirati, de la Turnul Eifel la Statuia Libertatii. Cu siguranta la momentul facerii, toate au fost wow, dar intre timp unele s-au prafuit, altele arata vechi, iar majoritatea sunt de un kitsch rar intalnit, de la tipul de materiale folosite, la culori si arhitectura. Foarte putine pastreaza grandoarea originara locului pe care il replica. Pe locul intai se afla Palazzo, in care te poti relaxa cu o plimbare cu gondola prin mall, ascultand cantele gondolierilor. Caezar este un alt complex hotelier in care maretia Romei este redata forte fidel. Alte hoteluri (Bellagio, Luxor, Escalibur, Flamingo, Paris etc) sunt replici triste, dar bine mascate de lumini stralucitoare si de iluzia luxului si elegantei.
Cazarea intr-unul dintre complexele hoteliere te face sa te simti ca la aeroport, stai la coada la check in pentru a primi camera, stai la coada la taxi, stai la coada la restaurant. Iar daca in aeroport treci prin duty free ca sa ajungi la porti, in resort treci prin cazino ca sa ajungi la lifturile catre camere.

Dupa primele 6 ore de Las Vegas am pus mana pe o harta si am cautat sa vad unde pot ieri (din oras, nu in oras!!!). Doua zile de explorat desertul Nevadei m-au facut sa reconsider confortul oazei de ispite pe care o reprezinta orasul. Am fost la cumparaturi, am cazut in ispita jocurilor de noroc (am pierdut, am castigat, am pierdut, am castigat din nou, ca la final sa pierd totul) si am fost la un spectacol 18+ (Fantasy - recomand).
Pot spune ca am gustat cate putin din atractiile Vegasului, dar daca ar fi sa ma intrebati pe mine care este cel  mai incantator lucru pe care l-am vazut la Vegas, as spune....Hoover Dam, barajul aflat de la 45 de minute de oras. Dar despre acesta intr-un episod viitor....

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu