miercuri, 31 august 2016

Death Valley - plimbare in carusel prin Valea Mortii


Despre Death Valley nu stiam foarte multe, vazusem cateva fotografii pe internet. Suficient cat sa imi starneasca interesul, prea putin fata de ce poti simti pe pielea ta experimentand Valea Mortii.
Iesind in Las Vegas te obisnuiesti incet, incet cu peisajul arid si vezi la orizont Muntii Stancosi. Soseaua aluneca lin sub roti, muzica se aude in difuzoare, totul prevestind o excursie calma, fara neprevazut.
Deodata soseauna incepe sa urce si sa coboare, peisajul de schimba de la mila la mila, temperatura creste si apa se anunta a fi insuficienta. Am inceput sa ma simt ca intr-un carusel, avand efectiv senzatii fizice de la modul de constructie al soselei si de la peisajul care se schimba rapid in jurul meu: eram in apropiere de Death Valley.
 
Am admirat peisaje care m-au dus cu gandul la Vulcanii noroiosi, am vazut un fel de Podul lui Dumnezeu de la noi (numai ca la ei se cheama Natural Bridge), am admirat o intindere de sare la 86m sub nivelul marii, am fost pe Transfagarasanul lor (la ei se cheama Artist Road din Death Valley).
 
Am avut noroc de vreme buna si de o temperatura decenta, doar 49 grade Celsius! Avand in vedere ca este unul din cele mai fierbinti locuri din lume si ca temperatura poate urca pana la 53 de grade, consider ca sansele au fost de partea mea. Pentru o excursie prin canioanele din Valea Mortii, cateva grade chiar conteaza! Cred ca doar excitatia mentala si dorinta de a vedea si mai mult si mai mult m-a facut sa scap de o congestie cerebrala si sa nu lesin de caldura si efort umbland prin desert. Oare ce tip de roca este la urmatoarea curba, oare ce culoare are? Or fi aluviuni, or fi pietre vulcanice?
Pe nesimtite am iesit din Valea Mortii, au inceput sa apara timizi diversi boscheti pe marginea strazii si muntii sa arate altfel. Pasamite am trecut din California inapoi in Nevada.

In loc de concluzie pot spune ca sunt nebuna! Am ales sa imi petrec o zi inabusitoare in desert in loc sa fac shopping in Las Vegas, sa stau la piscina si sa joc la pacanele. Dar, daca as fi sa aleg din nou, as face acelasi lucru.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu