duminică, 8 mai 2011

Bucuresti - istorie, cultura si culoare

Am asistat zilele trecute la o discutie despre cat de frumos este Clujul. Ba brasovul. Ba Timisoara. Iar Bucurestiul e urat, fara arhitectura, istorie si culoare. Dar frumusetea sta in ochii privitorului, nu?
Cati stim ca Bucurestiul ne intampina inca de la intrarea dinspre Ploiesti cu istorie si cultura? Fantana Miorita pentru unii e doar un sens giratoriu sau doar un loc unde opreste autobuzul. Pentru putini este un punct de reper cultural. Un ochi aruncat din goana masinii ne poate starni curiozitatea. Langa Gara Baneasa, printre copaci putem vedea un vechi conac boieresc. Recunosc ca de multe ori am trecut prin zona, am admirat fantana fara sa vad detaliile si nu am bagat de seama cladirea, considerand-o o casa veche si frumoasa ca multe altele din Bucuresti. Aceasta vila este de fapt un muzeu. Si langa ea este un alt muzeu. Doua muzee, aceeasi familie. Din pacate am putut vizita doar unul din ele. Muzeul de Arta Medievala "Ing. D. Minovici" nu orice fel de muzeu. Este un melanj de stiluri, epoci si culturi. Ce am vazut aici m-a dus cu gandul casa lui Rubens din Antwerp, Belgia.
2 ore am stat in doar una din cele 23 de camere ale muzeului admirand si ascultand povesti despre familia Minovici, despre casa, gradina si obiectele de patrimoniu. Ignorand ghidul, care prin atitudinea sa superioara si "elitista", mai degraba izgoneste vizitatorul, am reusit sa fiu patrunsa de atmosfera casei. Atentia la detaliu - de la vitralii la scara interioara, de la semineu la tapiserii, de la scaune la tablouri, de la usa de la intrare la gradina din spate - face ca locul sa fie unic. Dupa acesta vizita mi-am propus eu mie sa fiu mai atenta la ce ma inconjoara, la ce are Bucurestiul mai bun si mai frumos. Cu siguranta voi combate si mai cu tarie data urmatoare cand voi intalni bucuresteni care nu vad decat partile negative ale orasului nostru.

Un comentariu: